בניית אתרים רספונסיביים למה זה כל כך חשוב?

כדי להיות תחרותיים בעולם הדיגיטלי של היום, כל העסקים צריכים עיצוב אתר רספונסיבי שמושך מבקרים ומפתה אותם לעשות את הצעד הבא לקראת רכישה.

האם זה לא מתסכל כשאתר לא מתפקד בטלפון או באייפד? מבקרים נאלצים לצבוט, למשוך, להגדיל ולהקיש את דרכם דרך אתר עם כפתורים בלתי ניתנים ללחיצה ותוכן המוצג בצורה גרועה כדי למצוא את התשובות שהם צריכים.

כדי להיות תחרותיים בעולם הדיגיטלי של היום, כל העסקים צריכים עיצוב אתר רספונסיבי שמושך מבקרים ומפתה אותם לעשות את הצעד הבא לקראת רכישה.
כאשר אתרי החברה אינם פועלים כראוי בכל המכשירים והדפדפנים, הלקוחות הופכים מבולבלים ועצבניים, מה שעלול לגרום להחמצת מכירה או הזדמנות עבור המותג.

מהו עיצוב אתר רספונסיבי?

כפי שהוגדרה על ידי קבוצת  נילסן נורמן ,  עיצוב אתרים רספונסיבי  הוא  "גישת פיתוח אתרים היוצרת שינויים דינמיים במראה של אתר אינטרנט, בהתאם לגודל המסך והכיוון של המכשיר המשמש לצפייה בו."

בעיצוב רספונסיבי, התוכן והמדיה של אתר החברה מתאימים למידות המכשיר או דפדפן האינטרנט בו משתמשים. לא משנה איך לקוחות נכנסים לאתר, הוא יופיע בצורה נכונה בכל פעם.

בשנים עברו, מפתחי אתרים היו בונים רק אתרים עבור מחשבים ניידים ומסכים שולחניים. כשהחברה אימצה סמארטפונים, מפתחים הוסיפו גרסאות מובייל נפרדות של אתרי אינטרנט. זה הצריך שימוש ב- " m. " מול כתובת האתר של אתר. גרסאות אלה הספציפיות לנייד של אתרי אינטרנט פותחו במיוחד עבור טלפונים וטאבלטים, אך רק גרמו לעבודה נוספת עבור אלה שאחראים על ניהול שני האיטרציות של האתר.

כיום, שיטות עיצוב אתר רספונסיבי מאפשרות למעצבי ומפתחי אתרים ליצור גרסה אחת של אתר אינטרנט המגיש את אותו קוד HTML לכל המכשירים ומשתמשת ב-CSS כדי להתאים את הפריסה של העמוד בהתאם למכשיר בו נעשה שימוש.

גישה זו מפחיתה את זמן הפיתוח הדרוש לאתר ומשפרת את שביעות רצון המשתמשים בכל רחבי השטח.

היתרונות של עיצוב אתרים רספונסיבי

מלבד ביטול הצורך בשתי גרסאות של אותו אתר, עיצוב אתר רספונסיבי מספק לחברות וללקוחות יתרונות רבים.

שביעות רצון של לקוח

לקוחות אף פעם לא נכנסים לחנות ומחפשים חוויה שלילית. אותו עיקרון חל גם על ביקור באתר של חברה, במיוחד בפעם הראשונה.

לקוחות מצפים לחוויית אתר חלקה, ללא קשר לאיזה מכשיר הם משתמשים. דווח שלוקח למשתמשים כ  -50 מילישניות  לפתח דעה לגבי אתר אינטרנט. ו  -57 אחוז ממשתמשי האינטרנט  לא ימליצו על חברה עם חוויית אתר סלולרית מעוצבת בצורה גרועה.

כאשר מכשירים ניידים צפויים להתהדר ב  -63 אחוזים מכלל השימוש באינטרנט  עד סוף 2019, עיצוב אתר רספונסיבי מבטיח שללקוחות תהיה מפגש פשוט וקל לניווט עם מותג החברה באינטרנט, ללא קשר למכשיר שבו הם משתמשים.

דירוגי חיפוש משופרים

אלגוריתם החיפוש של גוגל מעדיף אתרים המעוצבים תוך מחשבה על משתמשים ניידים. בנוסף למהירות האתר והקשר התוכן, השימושיות במובייל היא אחד הגורמים  המובילים  מבין כמעט 200 הקריטריונים שבהם משתמש RankBrain. והחל משנת 2017, האינדקס של Google לנייד ראשון סורק את הגרסה הניידת של אתר אינטרנט, ולא את גרסת שולחן העבודה, כדי לקבוע את דירוג החיפוש.

על ידי מתן עדיפות לחוויית המובייל למשתמשים, עסקים מוכיחים שהאתר שלהם מספק מפגש מחושב היטב למבקרים ולבוטים של גוגל כאחד. זה, בתורו, מוביל למבקרים להישאר באתר זמן רב יותר ולקיים אינטראקציה עם יותר מתוכן האתר. כתוצאה מעיצוב רספונסיבי, שיפורים אחרים המובילים לדירוג טוב יותר בחיפוש כוללים:

  • המנעות מתוכן משוכפל . כשאין צורך באתר נפרד לנייד, לא תצטרכן לדאוג שתוכן משוכפל יפחית את דירוג החיפוש עבור מילות מפתח וביטויים שונים.
  • מהירות מהירה יותר . באופן כללי, אתרים רספונסיביים נטענים מהר יותר מאתרים שאינם מגיבים בשל נוהלי הקידוד הקיימים.
  • בניית קישורים . במקום שני אתרי אינטרנט נפרדים, ולכן, אסטרטגיות לבניית קישורים, כל הקישורים יפנו לאתרים לנייד ולמחשב שולחני מכיוון שהם חיים על אותה כתובת אתר.

חשיפה מקומית גדולה יותר

מכיוון ש  -94 אחוז מהאנשים עם סמארטפונים  מחפשים מידע מקומי בטלפונים שלהם, גישת עיצוב אתר רספונסיבי תשפר גם את דירוג החיפוש המקומי של העסק.

באמצעות אסטרטגיית אתר מאורגנת היטב ועיצוב רספונסיבי, המשתמשים יוכלו למצוא במהירות מידע על עסקים מקומיים באינטרנט. מכיוון ש  -61 אחוז מהמחפשים בנייד  אומרים שיש להם סיכוי גבוה יותר ליצור קשר עם עסק מקומי עם אתר מותאם לנייד, אתר רספונסיבי חייב להציג מידע ליצירת קשר בצורה ברורה בכל המכשירים והדפדפנים.

השקעה משתלמת

משווקים תמיד מחפשים השקעות טובות שמקדמות את האסטרטגיה והמטרות העסקיות הכוללות שלהם. הוצאות לטווח קצר כגון מודעות בתשלום או פרסומות טלוויזיה אינן תמיד מבטיחות תוצאות לטווח ארוך.

עיצוב אתר רספונסיבי, לעומת זאת, הוא השקעה קריטית לטווח ארוך לכל היבט של אסטרטגיית שיווק. ללא אתר רספונסיבי, חברות יצטרכו לבנות אתר חדש לגמרי בכל פעם שגוגל תעדכן את אלגוריתם החיפוש שלה או שישתנו שיטות עבודה בתעשייה. במקום זאת, ביצוע שינוי עם אתר רספונסיבי הוא קל כמו עדכון הקוד ועריכת תוכן האתר בהתאם.

נוהג זה בעצם מגן לעתיד את אתר האינטרנט של החברה כאשר מכשירים חדשים מגיעים לשוק. מכיוון שעיצוב אתר רספונסיבי משתמש ב-CSS כדי להתאים את מימדי המכשיר בשימוש, האתר שלך ייראה מושלם בכל מכשיר חדש.

המרות מוגברות

עם חווית אתר משופרת ועקבית בין מכשירים, המשתמשים לא ירגישו צורך לקפוץ ולחפש אתר אחר שעונה על הצרכים שלהם או מספק ניווט קל. עיצוב אתר רספונסיבי – בשילוב עם תוכן אתר רלוונטי, תמונות באיכות גבוהה וזרימת משתמשים חלקה – מיועד להמרות.

בשנת 2021,  53.9 אחוזים מכל  עסקאות המסחר האלקטרוני יופקו באמצעות מכשיר נייד. חברות יחמיצו מכירות ומנויים בגלל עיצוב אתר שאינו מגיב או מיושן שאינו מתפקד כראוי בטלפון או בטאבלט של הלקוח.

תעדוף עיצוב אתר רספונסיבי

בין מתן למבקרים חווית אתר חלקה ודירוג חיפוש משופר, עיצוב אתר רספונסיבי הוא הרגיל החדש. אתרים ספציפיים לנייד מיושנים וגורמים לכאבי ראש לבעלי עסקים ולמבקרים כאחד.

בודק...