טיפים לבניית אתר מצליח

בניית אתר מקיף חשובה לכל עסק . אבל תחילת העבודה יכולה להראות מאיימת עבור מי שמעולם לא היה להם אתר משלהם לפני כן. קבלו טיפים לבניית האתר העסקי הראשון שלכם.

 אתרים לעסקים קטנים שונים זה מזה מכיוון שכל אחד מהם משרת מטרה שונה.

אם אתם רוצים שהאתר העסקי שלכם יהיה פורטל עבור אנשים לקבלת מידע בתחום העסקי שלכם, עליכם לבנות אותו סביב המטרה הזו.
אם אתם רוצים שהוא ימכור מוצרים ויפתה לקוחות פוטנציאליים להתקשר אליכם, צריך לבנות אותו עם המטרה הזו בראש.
אתר ללא מטרה ברורה יעלה לכם רק זמן וכסף תוך שהוא מספק מעט תועלת, אם בכלל.

כתבו את התוכן שלכם

לפני שתתחילו בבניית האתר העסקי הראשון שלכם, עליכם להחליט, לפחות במונחים בסיסיים, מה אתם רוצים שיגיד.

על בעל האתר לפחות להתחיל ביצירת התוכן עבור אתר משלו. גם אם אתם מתכננים להעסיק מישהו שיעשה עריכה או ליטוש אותו, אתם מכירים את המסר הבסיסי של החברה שלכם יותר מכולם.

עם זאת, כדאי לוודא כי התוכן הכתוב באתר שלכם אינו ארוך מדי. מבקרים באתר לא מבלים זמן רב בקריאת דפי תוכן רק כדי למצוא מידע בסיסי. אז וודאו שהנקודות החשובות אודות החברה שלכם והיצעיה ברורות מאוד וקלות למבקרים למצוא אותן.

ספרו לגולשים שלכם מה אתם יכולים לעשות למענם

זה יכול גם לתת מוטיבציה לגולש לקרוא את התוכן שלכם כלקוח פוטנציאלי.
בעיה נפוצה בקרב בעלי אתרים חדשים היא נטייה להתמקד במה שהם עושים, ולא באיזה תועלת הם מספקים ללקוחות או ללקוחות.

השתמשו בקריאות מניעות לפעולה

דרך נוספת להבהיר את המטרות שלכם למבקרים באתר היא להשתמש בקריאות המניעות לפעולה. האם תרצו לגבש מאגר לקוחות פוטנציאלים שירשמו לניוזלטר שלכם? אם כן, הוסיפו  טופס בדף הראשי שלכם.
האם אתה רוצים שהם יקנו את אוסף המוצרים החדש שלכם? תגידו להם את זה והפנו אותם לעמוד המתאים.

בניית היררכיית דפים

כמעט כל האתרים העסקיים כוללים לפחות כמה דפים שונים.

אפשר לבחור ללכת עם פורמט פשוט מאוד, כולל דף הבית, אודות עמוד ודף יצירת קשר. לחלופין, ייתכן שתרצו דפים שונים עבור השירותים השונים שלכם, עם דף שירותים ראשי שמציע סקירה כללית.
זה משהו שעליכם להחליט עליו, או לפחות לשקול, לפני שאתם בונים או שוכרים מישהו לבנות את האתר שלכם.

חפשו השראה

אם אינכם בטוחים כיצד תרצו שאתר העסק שלכם יראה או איך אתם רוצים להציג את התוכן שלכם, חפשו כמה אתרים שאתם באמת אוהבים, ואתרים מהתחום שלכם בארץ ובעולם.
אל תעתיקו אותם, כמובן. אבל חיפוש אחר השראה חיצונית יכול לעזור לכם לקבל מושג מה אתם רוצים (ומה אינכם רוצים) מהאתר החדש שלכם.

ספרו את הסיפור האישי

דרך נוספת לגרום לאנשים להרגיש יותר מחוברים לעסק שלכם דרך אתר האינטרנט  היא לספר את הסיפור שלכם.

כדאי לכלול סיפור על עצמך או מדוע הקמת את העסק מלכתחילה (כל עוד הסיבה הזו היא משהו יותר מסתם 'להרוויח כסף'). אם הקמתם את העסק כדי לעזור לאנשים או אם היה דבר ספציפי שקרה שהוביל לרעיון העסקי שלכם, אנשים אוהבים סיפורים כאלה וזה מעניק לאתר מימד אישי ואותנטי.

כדאי גם לשלב תמונות פנים שלכם, להעצמת החיבור האישי , כמובן בצילום מקצועי.

אפשרו דרך קלה ליצור אתכם קשר

 כל אתר עסקי, לא משנה סוג או גודל, צריך לכלול מידע ליצירת קשר. זו יכולה להיות כתובת דוא"ל, מספר טלפון, כתובת, חשבונות חברתיים או כל האמור לעיל. ככל שאתם נותנים אפשרויות רבות יותר ליצור אתכם קשר, כך גדל הסיכוי שהגולשים ישתמשו באחת מהן.

הקפידו על עיצוב פשוט נעים ונוח

בין אם אתם עובדים עם מעצב או בוחרים תבנית עצמאית, אל תשתגעו יותר מדי עם אלמנטים עיצוביים שונים. רעש עיצובי גורם לגולשים לאי נוחות והרבה מהם יבחרו לעזוב את האתר מבלי להתעמק בתכניו.

הטקסט של האתר מספק את מרבית המידע הרלוונטי למבקרים שלכם, חשוב שהם יוכלו לקרוא אותו בנוחות. סוגי גופן בסיסיים, הם הטובים ביותר לקריאה. אז אל תנסו לשנות את כל הגופנים שלך לכתיבה מפוארת רק כדי להיראות מגניב.

כמו כן כדאי להימנע משימוש בתמונות גנריות 'לעוסות' שכמותן בדיוק ניתן לראות במאות אתרים אחרים. השקיעו ברכישת תמונות יחודיות או השתמשו בתמונות אותנטיות של העסק שלכם.

הוסיפו המלצות של לקוחות

המלצות של לקוחות יכולות להיות תוספת נהדרת באתרים עסקיים רבים. כדאי לפרסם המלצות איכותיות, ולא רק לפרסם המלצות גנריות תפלות. אבל אפילו כמה שורות טקסט של לקוחות יכולות לעזור לבנות את אמינותכם העסקית.

אנחנו  שומעים  לא פעם מבעלי עסקים שניסו לבנות אתרים משלהם. הם הרגישו כל כך גאים וזו הייתה חוויה לימודית כל כך נהדרת. אך העובדה היא שלגולשים שלכם לא אכפת איזו חווית למידה נהדרת הייתה זו. רק אכפת להם שהאתר שלכם ייראה מקצועי.

אתר מקצועי מוביל להשגים מקצועיים

עסקים קטנים שמנסים לחסוך בהוצאותיהם אולי ירצו לעבור במסלול עשה זאת בעצמך לאתר העסקי הראשון שלהם. בעוד שחלקם עשו זאת בהצלחה, זה קשה עבור בעל עסק חדש, והתוצאה בדרך כלל אינה באמת מקצועית.

פעמים רבות הלקוחות שלכם נחשפים לעסק שלכם לראשונה – באמצעות האתר – כך שגם אם עבדתם ממש קשה על זה, אם  זה לא נראה מקצועי זה יכול להזיק לעסק שלכם או לכל הפחות לא להניב את התשואה לה ציפיתם.

בודק...